10 dni z truskawkami

Dzisiaj kolejny post,o tym jak wykorzystać truskawki w pielęgnacji.Z powodu ,że sezon na truskawki już się kończy,nie przedłużając przechodzę do rzeczy.
W tym poście opiszę wam maseczki z truskawek na włosy:



  • zmieszaj truskawki z puree z awokado. Maseczkę należy wcierać szczególnie w suche i rozdwojone końcówki włosów i zawinąć w folię. Można także zwinąć w ręcznik – jego ciepło spotęguje efekty. Spłukać po 30 minutach.
(u mnie już samo awokado daje świetne efekty,a z połączeniem z truskawkami cudo) 

  • 30 g truskawek zmiksuj blenderem i wetrzyj na 30 minut we włosy. Nie zawijaj włosów w folię czy ręcznik, gdyż w ten sposób niepotrzebnie przyśpieszysz wydzielanie łoju.
(ładnie nawilża,są miękkie lecz się puszą)
  • zmieszaj truskawki z sokiem z cytryny i delikatnie wmasuj w skórę głowy. Spłucz po 30 minutach.
(nie nawilża tak mocno jak bym chciała ale przedłuża świeżość )

  • 30 dag truskawek zmieszaj z 1 szklanką miodu, opakowaniem jogurtu naturalnego i łyżką oleju migdałowego. Maseczkę nałożyć na włosy od nasady aż po końcówki. Spłukać po 20 minutach letnią wodą.
(ja zamieniłam olej migdałowy na z pestek winogron,lecz u mnie niezbyt się sprawdziła ale to z powodu ,że moje włosy nie przepadają za jogurtem)

  • Zmiażdż truskawki na papkę. Dodaj majonez i dokładnie zamieszaj je na gładką masę. Wmasuj w wilgotne, umyte włosy. Nałóż na głowę czepek i dodatkowo owiń głowę ciepłym ręcznikiem. Po dwudziestu minutach zmyj ciepłą wodą i ponownie umyj włosy szamponem. Nałóż odżywkę.
(U mnie najlepiej wygładza a to z powodu majonezu,Delikatnie je prostuje,mniej się puszą)

  • 4 truskawek, 1 jajko, 2 łyżeczki miodu.
Wszystkie składniki ze sobą zmiksuj w blenderze na gładką masę. Wmasuj maseczkę w wilgotne włosy i załóż czepek. Dodatkowo możesz owinąć głowę ciepłym ręcznikiem lub "podgrzewać" głowę za pomocą suszarki. Maseczkę zostaw na włosach przez około 20 minut po czym zmyj. Możesz ją również położyć na twarz i dekolt (maseczka ma działanie lekko ściągające). 

(U mnie ta wersja najlepiej się sprawdziła bez jajko,moje wysokoporowate włosy jego nie lubią.Ale połączenie z miodem dobrze nawilża,nabłyszcza. 

                                                                                      
                źródło


Tak więc zostawiam was z przepisami na maseczki,a może wy znacie jeszcze jakieś ?
Tak bardzo żałuje ,że truskawki się kończą :(



Pozdrawiam Natalia

16 komentarzy:

  1. Fajne przepisy :D dzisiaj będę miała truskaweczki to może wypróbuję sobie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie niestety już po truskawkach :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy pomysł, ja jednak wolę zjeść truskawkę ;).
    Btw. kiedy ok. wyniki rozdania? :)


    Pozdrawiam,
    Marswi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rozdanie przedłużyłam do 14.07 ponieważ aktualnie nie ma mnie w domu

      Usuń
    2. Aha, to przepraszam :).


      Pozdrawiam,
      Marswi.

      Usuń
    3. nie ma za co ,to ja nie zaplanowałam sobie czasu

      Usuń
    4. czemu zaraz tak ostro?

      Usuń
  4. A takich przepisów to nie znałam!! Musze je koniecznie zapisać do zeszyciku i wypróbowac za rok, bo teraz to u mnie w mieście jagody już królują :)

    OdpowiedzUsuń
  5. u mnie już nie ma truskawek w ogródku ;(

    OdpowiedzUsuń
  6. obleciałam dziś całe miasto i niestety nie udało mi się już dziś ich kupić :/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Vegan curly hair , Blogger