10 dni z ogórkami

Tak ja pisałam na FB i w ostatnim poście na blogu w ramach serii pielęgnacyjnej,rozpoczęłam kolejne "10 dni z ..."
Tym razem wybór padł na ogóreczki.U mnie na ogródku pojawiają się pierwsze ogórki,na bazarach ,targach jest już pełno tych"polskich ogórków"więc raczej nie będzie problemu z dostępnością.
Tak więc już nie przedłużając przejdźmy do tematu dzisiejszego posta.


10 DNI Z OGÓRKAMI 07.07.2013-17.07.2013





W składzie ogórka znajdziemy m. in. beta karoten, witaminę C i K oraz witaminy z grupy B. Oprócz tego zawiera wapń, potas i magnez

Ogórek jest doskonały dla osób odchudzających się, gdyż jego 100 g to zaledwie 6-8 kcal. Poza tym pomaga usunąć nadmiar wody z organizmu, usprawnia pracę nerek, a także dróg moczowych.

Sok z ogórków znajduje swoje zastosowanie w kosmetologi. Działa jak nawilżający i wybielający krem. Oprócz tego ogórkowa maseczka (z plasterków) sprawi, że skóra będzie odświeżona i wygładzona. Ogórek położony na powiekach niweluje opuchliznę.

Warto pamiętać, że nie wolno łączyć ogórków z pomidorami, a także z warzywami, które obfitują w witaminę C. Ogórek zawiera bowiem askorbinazę - enzym, który utlenia kwas askorbinowy, czyli niszczy witaminę C.





Tak więc to jest taki krótki informacyjny post,a teraz żegnam was,mając na włosach ogórkową maseczkę ,której przepis podam wam już niedługo :)

10 komentarzy:

  1. uwielbiam maseczki z ogórka na twarz:)czekam na przepis na maseczkę na włosy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też,na pewno napiszę post z przepisami maseczek na twarz

      Usuń
  2. a ja wlasnie zajadam sie pysznymi ogorkami z ogrodka babci:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja ogórki jem na kanapkach ale chętnie dowiem się o maseczce na włosy czy twarz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niedługo będzie post ,jak tylko je przetestuje na sobie :)

      Usuń
  4. ooo kurcze nie wiedziałam iż nie powinno się łączyć ogórków z pomidorami! Ja nie raz zjadam takie połączenie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie sadzę ,że jak zjemy takie kanapki coś się nam stanie,są to takie ciekawostki.
      Ja jednałam do niedawna takie połączenie,bo zawsze się mówiło że to warzywa i jakie są one zdrowe

      Usuń
  5. ogórki są dobre dla osób odchudzających się? nie wiedziałam nono ... lubię je jeszcze bardziej :) Nie lubię mieszania z pomidorami :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Vegan curly hair , Blogger