Humektanty

Ten post miał być już kilka dni temu,ale jakoś nie mogłam sie zabrać do jego napisania.A dzisiejszego ranka postanowiłam w końcu go napisać,więc zapraszam :) Jakby były jakieś błedy,coś pomyliłam napiszcie mi w komentarzach-odpowiem na nie wieczorem ponieważ niedawno zakończyłam mój nocny maraton filmowy i kłade się spać :)




Co to są humektanty ?


Humektanty są to  higroskopijne substancje nawilżające o strukturze pozwalającej na absorbowanie i wiązanie cząsteczek wody z otoczenia. Główną rolą humektantów jest zatrzymywanie wilgoci w miejscu ich użycia. Nawilżają dzięki przyciąganiu wody . Przedawkowanie humekantów prowadzi do ich wysuszenia, dlatego bardzo ważne jest to aby zachować równowage stosując -humektanty, emolienty i proteiny.




















Przykłady:

  • żel aloesowy i sok z aloesu (Aloe Vera)
  • miód i mleczko pszczele (Mel, Royal Jelly)
  • gliceryna (Glycerin - do kupienia w aptece; dodajemy 2-3 krople do odżywki)
  • kwas hialuronowy (Hyaluronic Acid, Sodium Hyaluronate)
  • mocznik w stężeniach do 10% (Urea)
  • kwas mlekowy w niewielkich stężeniach (Lactic Acid)
  • mleczan sodu (Sodium Lactate)
  • D-panthenol
  • glikol propylenowy - propylene glycol
  • mocznik - urea
  • proteiny - w nazwie protein lub/i hydrolyzed
  • mannitol
  • xylitol
  • sorbitol
  • niacynamid - niacinamide
  • fructose
  • piroglutaminian sodowy (PCA)
  • Isoceteth-x, Isolaureth-x, Laneth-x, Laureth-x, Steareth-x PEG-x (polyethylene glycol)Silicone copolyols
  • miód
  • hydromanil (półprodukt z mazidla.com)
  • NMF (półprodukt z mazidla.com)





Pozdrawiam

17 komentarzy:

  1. lubię takie posty ;) wiele można się dowiedzieć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię czytać takie posty informacyjne u innych dziewczyn

      Usuń
  2. prowadzisz bardzo ciekawego bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. a nie mocznik do stężenia 5%? A potem skóra się złuszcza?
    Ogólnie fajnie, że zebrałaś wszystko razem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Postanowiłam spisać to,bo pamiętałam jak na początku mojego włosomaniactwa,szukałam bloga na którym byłoby wszystko napisane.

      Usuń
  5. bardzo przydatny post, dodaję do zakładek i na pewno będę do niego wracać

    OdpowiedzUsuń
  6. o niektórych nawet nie wiedziałam :) bardzo dobry spis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przydatny post :) Będę tu zaglądała częściej ;)
    Zapraszam: pieknekosmetyki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy raz słyszę o czymś takim, a dobrze wiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Vegan curly hair , Blogger